Lørdag, den 8. januar
Vi havde planlagt at rejse kl. 13:00, men det blev først kl.13:30.
Fik besøg af ”hundevennerne” Helle, Michael og Oskar som kom for at ønske god tur og på gensyn, Sanne og Alex kom også for at sige god tur, nabo Ole stak også lige hovedet ind for at sige hej.
Maria skal bo i huset medens vi er væk i 3 mdr. da hendes lejlighed skal have renoveret køkkenet p.g.a. vandskade, så det passede jo fint for begge partner. Vi havde aftalt at hun skulle komme kl. 12:00 for at få nøgler og instruktion – vi fik en bid frokost og opvasken efterlod vi til Maria.
Kl. 13:30 var det så afsted i sne og slud til Tønder Camping (de øvrige ved Kruså var lukket), undervejs talte vi med bl.a. Inge og Lasse (vores naboer i Vilanova) som også tager afsted søndag. Alle vores ”Vilanovavenner” tager også afsted indenfor 3 uger – det bliver bare så hyggeligt, også at mødes med franskmændene, englænderne, hollænderne og tyskerne til en gang petanque.
Vi ankom til Tønder Camping kl. 17:30 der var kun 4 andre gæster så vi havde rigeligt med plads. Det er en fin plads som vi var sammen med Bodil og Verner sidste år – her er rent og pænt og så koster det kun kr. 140,- for en overnatning alt incl.
Jan kørte til gasmanden i Süderlügum (D) som først lukker kl. 19:00 iflg. det visitkort som Jan fik sidst, det viste sig så at han havde ændret lukketiden til kl. 18:00 og Jan var der kl. 18:19 øv – øv! Retur uden at få fyldt vores spanske gasflaske.
Aftensmaden: Karins lækre kyllingeret med asparges – Daisy fik også kylling, dog uden asparges.

Søndag den 9. januar.
Destination Waldsee, Ladbergen 440 km.
Karin vågnede tidligt, kl. 6.30, og besluttede sig for et varmt bad, ingen menneske at se i milens omkreds, mørkt, og småregn, kun et par graders varme, men fine badefaciliteter og dejlig varme. Så var resten af familien også vågne, en tur med hunden og morgenkaffe. Vi besluttede at spænde campingvognen på og køre over til gasmanden i Süderlügum på vejen sydover. Den blev alligevel 9.30 inden vi kom af sted. Der var ikke et øje ved den Tyske grænse, så coronapas og einreiseerklerung var lige meget. Men ak da vi kom frem til gasmanden havde han ikke åbent, det var noget hø for vi havde ikke mere gas og således heller ikke nogen varme. Der var kun et at gøre og det var at køre tilbage til Flensborg og så købe en gasflaske hos Fleegaard. Næste udfordring var, at det var søndag og så åbnede de først kl. 11. Nå men endelig langt om længe var gasflasken købt og vi kunne sætte kursen sydover, temmelig meget forsinket. Vi havde besluttet at køre over Bremen i stedet for at køre over Kasselbakkerne. Ved 12.30 tiden var det tid til frokost, et par halve og en øl. Tim og Anette ringede lige i frokostpausen så vi fik en lille sludder. Så videre, elendigt vejr, masser af regn og 4 til 5 grader. Vi skal gerne nå en campingplads lidt før Münster. Pladsen hedder Waldsee, de andre Spaniensfahre har været på denne plads og vi ved den har åbent. Det har knebet med at finde åbne pladser også p.g.a. Coronaen, vi kan ikke rigtigt regne med deres hjemmesider (fuldstændig lige som gasmanden, der stod også at han havde åbent, men det havde han så ikke) ankommet kl. 17.40 buldermørke, så vi havde lidt bøvl med at finde pladsen. Vi havde hørt fra Brier at det var en skodplads med hensyn til toiletbygningen, bl.a. ingen vand i cisternen på toiletterne, og det havde han så ret i en skodplads. Punktum☹️☹️☹️☹️

Men vi fik da strøm og der var sten og asfalt over alt så ingen mudder, hvilket betyder meget når man har en lille hvid hund. Campingfætter lukkede os ind da vi havde trykket på en knap der åbenbart hidkaldte ham, han krævede straks 20 euro i hånden, og ingen kvittering. Så gåtur med Daisy inden varmemad, spaghetti med hjemmelavet kødsovs og parmesanost, mums. Tidligt i seng, Daisy var død træt, lige som os andre.

Mandag 10. januar.
Destination: Camping Achernsee, Achern 511 km.
Stod op ved 7. Tiden, Jan gik på op på badeværelset, der var tilsyneladende vand i cisternerne på herretoilettet i modsætning til hos damerne, som Brier havde sagt☹️☹️☹️☹️
Vi havde ikke fyldt vand på vognen endnu, så tingene var lidt besværlige – vi spiste morgenmad og derefter skulle der vand på vognen, vi var bange for at frosten skulle ødelægge varmtvandsbeholderen.
Jan hældte et par liter på og bingo det hele løb ud på gulvet, i gang med at soppe op med div. håndklæder. En halv time senere og fem håndklæder var der ved at være soppet op, men gulvtæppet var jo stadig lidt vådt. Så altså ikke noget vand på vognen øv øv. Vi skal køre RIGTIGT langt i dag, 511 km til camping Achernsee. Vi kom af sted 9.15. først stille og roligt, men omkring Køln var der flere hundrede lastbiler der holdt i kø da Motorvej 45 lukket så alle lastbilerne skulle af ved næste afkørsel. Vi ræsede så uden om dem alle for vi skulle heldigvis lige ud, turen var meget bakket næsten som Kasselbakkerne, men bilen kører heldigvis rigtig godt. Frokost ved 12. tiden, så ringede Ove for at høre om vi var kørt, han fortalte at han og Hanne ville køre ca. lørdag. Videre og trafikken blev bedre. Tankede på motorvejen virkeligt dyrt, 2,05 euro. Stadig koldt ca. 5 grader. Kom ind i et område hvor det havde sneet rigtig meget og der var stadig ca. 10 cm sne udenfor vejene. Besluttede at køre helt frem til campingpladsen selvom det efterhånden var sent. Vi prøvede at ringe, men ingen svarede. Vi ankom ved 18. tiden i buldermørke, denne gang havde McDonald og tankstationen lige ved pladsen åbent. Til gengæld var der ikke et øje på campingpladsen, men bommen stod heldigvis åben, så ind og finde en plads, der var voldsomt mudret så det endte med at vi holdt halvt ude på vejen. Vi kunne heldigvis få strøm, så på med varmen og gang i maden. Det blev hurtigt sent. Tidligt i seng (22.30).

Tirsdag den 11. januar.
Destination: camping de I’lle, Rancot 288 km.
Op kl. 7. s….koldt -2 grader og tåget. Morgenmad, i dag også med en enkelt Fernet Branca til.
Toiletbygningen ligger en halv dagsrejse væk fra campingvognen, men der er nu pænt og rent. Kørte ved 9. tiden, tankede inden motorvejen, her var det 0,25 euro billigere end på motorvejen. Stadig koldt, kl. 10.48 er der -0,5 grad, da kørte ind i Frankrig, hvidt over det hele. Der var ikke et øje ved grænsen. Kl. 11.37 første betalingsvej pris 2.90 Euro. Rigtig mange bakker, Vogeserne og Jura bjergene, stejle og lange. Frokoststop 12.30 lang frokost. Kørte igen kl. 14.00. Nu dejlig solskin, men kun 2,5 grad. Var fremme på campingpladsen kl. 15.30 lille sjov og charmerende plads ved floden Doubs, og en lille gammel fransk by.

Fik fin plads med sten på, ingen mudder. Vi gik en lille tur i byen, der bestod af nogle huse, et lukket hotel med cafe, et værtshus, et posthus og en bager der åbnede kl. 16:00 så ind og købe 2 croissanter og et baget.

Vi kom til at spise croissanten til en kop kaffe. Bad, aftensmad stadig hjemmelavet kylling i asparges, og lidt tv som vi kunne trække over pladsens WI-FI.

Onsdag den 12. januar.
Destination Camping Floral, 26740 La Coucourde, 365 km.
Vi vågnede først 7,20, så hurtigt op. Jan og Daisy gik en tur til bageren igen og købte bagets og croissant til morgenmad, flot vejr solskin men kun -2grader, is på bilen, fin solopgang. Klar til at køre kl. 9.30. Tankede til € 1,86 Stille og roligt indtil Lyon, motorvejsafgift indtil Lyon € 29,-.
Motorvejen gennem Lyon, med flere tunneller, er et sted hvor man skal holde tungen lige i munden for ikke at køre forkert. Vi klarede den i fin stil. Frokost kl. 13.00, der manglede vi kun 95 km til Camping Floral som gik smertefrit, skyfrit men kun 5,5 grader. Vi ankom kl. 15.30, og det stormende og er nu 6 grader. Nu bliver det først mørkt ved 17.30 tiden.
Som det ses er Atomkraftværket stadig i brug.

Om aftenen s…. Koldt 0,5 grad.
Aftensmad gule ærter med tilbehør fra Irma, tidlig i seng.

Torsdag 13. Januar.
Destination Camping international du Rossillion. 303 km.
Stod op kl. 7, -2 grader, godt gassen holder endnu. Morgenmad havregryn, så er det slut med mælken, hvad værre er, det er også slut med rødvinen. Badeværelse meget koldt, dårlig plads. Men den eneste der er i en afstand der passer nogenlunde. Næste plads er vi ikke helt sikker på har åbent, så vi spurgte en tysker der lå ved siden af os hvor han skulle hen, vi fik en adresse på en spansk campingplads lige over den Spanske grænsen. Kørte 9.15, tankede på vejen 1,752 euro pr.litter. Kl. 10.30 var temperaturen steget til 4,5 grad. Frokost ved 13 tiden på en tankstation for vi blev nødt til at have en flaske rødvin. Vi besluttede at køre til tyskerens campingplads over de spanske grænse. En milliard biler kl.15.45, ikke en vagt ved grænsen, susede lige over. Lige efter var en kæmpe kø og meget vejarbejde, men vi kom af den rigtige afkørsel nu var der bare få kilometer til campingpladsen, det var til gengæld små snoede og halvstejle veje, og man skulle dreje til højre og venstre hele tiden. Endelig kom vi frem, 11 grader og solskin, super dejligt.

Pladsen var rigtig hyggelig og lå skønt, selv toiletterne var super fine, men kolde.

Daisy fik sig en lille ven for dagen - lidt som Oskar.
Det eneste minus er at her kun er 6 amp. Jan fandt så på at vi kunne trække en ledning fra nabogrunden som var ubeboet, ind igennem badeværelsesvinduet, så var der strøm til kogeplade, kaffemaskine og ovn. Vi krydser fingre for at vores gasflaske holder, ellers ingen varme. Aftensmad forloren skildpadde fra Irma med kogte æg og et halvgammelt baget fra Rancot, smagte ok. Så opdagede Karin at intet af elektronikken virkede, og der var ligesom håndbold EM herre i fjernsynet, det var jo en katastrofe, så Jan måtte til campingfætteren og indkøbe noget WIFI for medens 4 euro. Så blev der set håndbold til det var sengetid.

Fredag den 14. januar.
Destination: Vilanova. Ca. 200 km.
Stod op ved 7. tiden. Ca. 4 grader. Lidt småkøligt. Da vi ikke skulle køre så langt tog vi det stille og roligt. Morgenmad, ikke mere mælk, så vi havde fire forhenværende frosne boller som vi varmede i ovnen. Kørte ved 10. tiden. Fik lige drejet forkert en enkelt gang, omvej 10 km, men ellers gik det ok. Alle betalingsanlæg i Spanien var lukkede så ingen motorvejsafgift, herligt. Da vi kom til byen Vilanova kørte vi direkte til gasmanden og fik en gasflaske for medens 20 euro for 12 kg. Ankom ved 14. tiden til campingpladsen. Jan chekede ind, 1000 euro indtil den 20. marts incl. WI-FI til alle dagene. Strålende sol og 15 grader i skyggen. Blev budt velkommen af Inger og Lasse, og Conny og Magan, selv om vi forstyrrede midt i deres middagssøvn. Vi fik vognen på plads i en fart, med hjælp af alle.

Træt lille hund efter lidt mere end 2000 km

Så var det tid til en øl og et glas vin i solen. Jan blev derefter sendt til supermarkedet for bl.a. at købe drikkevand, og rødvin, en mindre detalje. Vi nåede at slå madteltet op, resten i morgen. Aftensmad det absolut sidste af det hjemme lavede mad, der havde været i fryseren. Tidligt i seng.

Lørdag den 15. januar
Koldt om natten, ca. 4 grader, solen op ved 8.tiden og hundetur i strålende solskinsvejr. I dag er det ”store slå op dag”. Jan gik i gang efter morgenmaden. Nåede det meste inden frokost dog ikke pløkker som er ret vanskeligt i jorden her  som er mest sten og klipper, men vi havde købt nogle ”herkuless” pløkker som skulle skrues i jorden med en boremaskine, det er noget der virker. Vi mangler et stykke tæppe til det udendørs areal, et fittings til at skue på vandhanen så der kan sættes en slange på. Det må indkøbes, blev dog senere leveret af Conny (vores svenske ven). Frokost udenfor i solen, dejligt. Kl. 16 blev vi inviteret på kaffe og kage og en enkelt lomumba hos Inge og Lasse. Så måtte Jan igen til supermarkedet, vi havde ingen aftensmad - det blev til en gang Capassio med Baget. Så var der igen håndbold i fjernsynet, men det gik ikke godt. Vores egne mobildata som er via Vodafon ES kunne ikke trække noget som helst, ikke en dut på i styrke, så det kunne ikke trække hverken buh eller bæh. Pladsens WIFI, eller TDCs App virkede heller ikke, vi fik set ca. 20 sekunder ind imellem. Surt. Men næste morgen virkede pladsens WIFI og TDC apen igen.

Søndag den 16. januar.
Stadig strålende sol, dejligt. Vågnede tidligt morgentur med Daisy og solen endnu ikke stået helt op.
Vi glemte lige at skrive at vi fik besøg af vores engelske Sally lørdag formiddag som kom at fortælle at de ikke kom til petanque da de skulle til byen og se et drakeshow og så ville de spise i byen.
Englænderne må kun være her i 3 mdr. ad gangen efter Break sit så det er noget besværligt, hun og Mark overvejer at købe en større campingvogn og så lade den stå på pladsen – de kan så komme 2 gange 3 mdr. om året – den øvrige tid er der så mulighed for at deres børn/venner kan benytte den. J de skulle sgu´ da bare ha´ sagt ja til EU.

Gik en lang formiddagstur til den lokale købmand for, at købe lidt fornødenheder og en tur til receptionen for, at bestille/leje et bord og fire stole til udendørsarealet, € 20,- og så leveret lige til pladsen. Turen var lidt lang for Daisy så hun begyndte at halte (igen), men det gik bedre senere om aftenen.
Lige inden frokost fik vi besøg af Lone som kom og fortalte at vi starter ”danskerpetanque” på tirsdag og om vi også deltager – det gør vi naturligvis.
Så lidt frokost, flutes, laks, pate, manchego ost og parmesan + rosevin, efterfølgende en lille ”morfar”.
Vi fik lige sat diverse lamper op i fortelt og køkkenteltet inden Inge og Lasse kom for at smage vores lomomba hi hi. De fortalte at det er dyrenes dag i Vilanova i morgen og alle butikker er lukket – så igen blev Jan sendt i byen for at hente mad og drikke.
Køkkenteltet blev indviet med en gang saltimboca (italiensk ret af kalvekød, salvie og parmaskinke og naturligvis pasta) hertil en lækker rødvin fra 2015, dejlig menu og opvasken! den glemmer vi til i morgen.
Der er så dårlig dækning med internettet hernede nu, at vi må vente med billeder på hjemmesiden, men de kommer.

Mandag, den 17. januar.
Igen en strålende morgen – efter morgenmaden-& badet afmonterede Jan vores varmtvandsbeholder og samlede slangen til det kolde vand – så havde vi i hvert fald vand i vognen de rigtige steder, hi hi. Vi fik sat læsejl op så vi har vores lille ”forhave” indhegnet. Der skulle også lige handles ind til aftensmad mm - så Jan afsted igen (tror sgu´ han kan li´ det). Det blev til en gang spareribs med bagte kartofler –

Håndboldaften i vognen og WIFI var for en gangs skyld god, vi så danskerne banke Nordmakedonien

Tirsdag, den 18. januar.
Igen tidligt op – tog bilen, som var ladet op om natten, til pladsens bager for første gang, for at indkøbe frisk morgenbrød.
Efter morgenmaden kørte Jan til campingforretningen for at købe en ny vandvarmer (hvis de altså havde én) det viste sig at den var på lager til en pris af € 75,- så hjem og samle og montere den i vognen, det tog godt nok nogen tid for det er selvfølgelig helt inde under den ene seng. Så på med vand i moderate mængder for at se om det virkede – det gjorde det, så nu havde vi igen vand også ude på gulvet øv, øv. Af med hele skidtet og ned til forhandleren som skilte den ad og hamrede løs på beholderen (vi andre tør jo ikke bruge vold så frafalder garantien jo). Hjem i vognen igen og montere beholderen, og denne gang kom der ikke vand andre steder end hvor det skal. Vi missede petanque med danskerne, men vi indhenter det nok.
Resten af dagen blev der slikket solskin og gjort klar til dagens menu: røget laks med flødepasta og asparges, det er bare guf og selvfølgelig en flaske rosé Rioja.

Onsdag, den 19. januar
Tidlig i bad inden morgentur med Daisy, efter morgenmaden kørte vi til Campingforhandleren for at købe et nyt tæppe til forteltet – derefter til Aldi for diverse indkøb bl.a. en hel kylling som skal steges i ovnen.
Om eftermiddagen gik Jan til petanque med de internationale medens Karin redte og klippede Daisy. Der var en del der spurgte til Karin og Daisy. Da de kom for at hente Jan fik de mange hej og klap.
Hyggelig at hilse på alle franskmændene, englænderne, hollænder og et par tyske og en enkelt nordmand.
Jan spillede med Lise fra Norge vandt én og tabte to.

Torsdag, den 20. januar
Stod sent op 07:45 formiddagen blev brugt til at lægge nyt tæppe i forteltet, alt skal jo flyttes ud så det tog nogen tid – frokost og efterfølgende en lille ”morfar”. Bød Inge og Lasse ind til en kop kaffe og en hjemmebagt vaniliekrans (fra juletid) efterfulgt af en lomomba hvor vi skulle smage to forskellige brandy.
Aftensmad en gang spareribs med kartoffelskiver – hvortil vi så håndbold, Frankrig mod Holland senere i aften står den så på Danmark mod Island. Dem bankede vi også.

Fredag, den 21. januar
Noget diset morgen, morgentur med Daisy 07:30 solen endnu ikke op.
Da vi i marts 2020 ”flygtede” over hals og hoved på grund af Coronaen, nåede vi jo ikke at få købt den el-pande som Inge har derfor vi tog ud i industrikvarteret hvor der ligger en antal store butikker, men desværre fandt vi den ikke. Derfor kørte vi, via Alcampo, til stranden og gik en god eftermiddagstur – bare skønt.
Da vi kom hjem var Hanne og Ove ankommet og sad hos Inge og drak kaffe, vi gjorde dem selskab og bød dem velkommen.
Medens vi sad og nød kaffen ringede Lasse fra tandlægen og sagde at vi havde samme tidsbestilling så jeg skulle være der inden for ½ time – så bare afsted til undersøgelse, det gik fint og Jan får en ny tandkrone først i februar, pris alt incl. € 350,- ca. kr.2.600,- ærgerligt, at man kun skal ha´ én krone se nu Lasse han skal ha´ 3 stk.  og sparer 3 gange så meget hi hi.
Aftensmad, pizza til Karin og muslinger til Jan.

Lørdag, den 22. januar
Kølig morgen – gik tur med Daisy 07:30 solen endnu ikke stået op. Så morgenmad og et glas friskpresset appelsinsaft fra vores egen presser (hver morgen).
Vi kørte sammen med Inge og Lasse til Cubelles for, at indkøbe den elektriske stegepande som Karin ikke nåede at købe sidst vi var her. Det lykkedes også, heldigt da det var den sidste de havde, pris € 49,95. Der lå et Supermarche ved siden af hvor vi handlede.
Efter frokost tog Jan til Petanque med de internationale, Jan fik Michel (F) til makker og det gik så fint, at vi kom i finalen, hvor vi desværre tabte til Philip (F) og Alexander (D).

Sidst på eftermiddagen så vi håndbold med Frankrig og Norge, Norge vandt stort 21-29. Derefter var det Danmark mod Kroatien Danmark vandt – forinden spiste vi en bøf med en kartoffelkage og salat til, kartoffelkagen var nu lidt kedelig.
Lige et afsnit af Matador, og ”hundeluftertur” og så i seng.

Søndag, den 23. januar
Op før solen, efter badet en tur med Daisy for at se en flot solopgang (havde desværre ikke mobilen med).
Formiddagens sædvanlige sysler samt en lang gåtur til afsnit E hvor der nu er fældet en masse træer og der er solskin for alle pengene – hilste lige på Hanne og Frode

Hanne, Frode og Philip (F).
samt et andet dansk par. Afsnit E kunne godt være et emne til næste år.
Kl. 13:00 var vi inviteret til middag hos Inge og Lasse, vi plukkede lige et buket blomster til Inge fra arealet ved minigolfbanen, og Lasse fik en flaske Rioja.
Vi fik en dejlig middag med en starter og champagne, helstegt mørbrad med flødekartofler, pandekager med ristede nødder og vanilieis. Efterfulgt af en kop kaffe og så bød Karin på en lomomba.

Som om det ikke var nok så syntes Inge, at der nu var gået så lang tid at det var tid til en bid brød, så frem med brød, ost, spegepølse og skinke – og en øl.
Slut på en dejlig og hyggelig dag – godnat!

Mandag, den 24. januar
Igen en dejlig morgen, dog kølig 4 grader og solen endnu ikke stået op så Daisy og Jan fik morgenturen i halvmørke.
Det skulle være en ”slapperdag” ingen petanque og hurtigt indkøb i Aldi – vi besluttede at vi skulle have varmt mad til middag som i gamle dage, det blev en gang frikadeller med stuvede spanske bønner, fik i fællesskab rørt farsen sammen og så skulle vi prøve den nyindkøbte elektriske stegepande. Det blev en succes og så kunne den rumme næsten 30 frikadeller på én gang.

Efter middagen blev der slappet af, det falder lidt tungt når man ikke er vant til at spise varmt mad midt på dagen.  Så om aftenen blev det blot til en bid brød. Desværre blev Karin dårlig og fik kvalme hen under aftenen så hun måtte lægge sig. Ved 23. tiden skulle Daisy luftes og Jan skulle lige hente noget i bilen, men kunne ikke lukke bilen op med fjernbetjeningen så på med den manuelle nøgle, og hvad skete?? bilens alarm med både lys og sirene gik i gang – super på en stille campingplads hvor alle gamlingerne er gået til ro. Der kom et par af dem, også vores tyske ven Alexander som lignede én fra fortiden, manglede dog bare nathuen, han var noget knotten – man hva´ han larmer sgu selv hele dagen.
Fik dog klaret det med alarmen næste formiddag, det er en helt anden historie – det blev en lidt urolig nat.

Tirsdag, den 25. januar
Ikke den store aktivitet – lidt indkøb – Karin blev hjemme var stadig ikke helt på mærkerne.
Dansker petanque kun 9 deltog i dag – Jan spillede med Birthe mod Inge og Lasse, uafgjort 1-1
Aftensmaden blev igen tilberedt på den nye stegepande, Karin lavede råstegte kartofler med de sidste frikadeller, lækkert.
TV-håndbold Sverige besejrede Norge med et enkelt mål og er nu klar til semifinale, noget af en overraskelse.

Onsdag, den 26 januar.
Vi vågnede kl. lidt i seks stod op halv 7, gik i bad og hundeturen foregik igen i mørke. Jan kørte til Aldi for at købe ind til dagens middag, som blev torskeloin med flødepasta som skal tilberedes på den nye pande ��.
Dagens petanque var med de internationale (og uden Karin) Ove og Jan var eneste danskere. Jan spillede med franske Philippe som vandt dagens finale over franske Jean og hollandske ??? med 10-8.

Det var for øvrigt fantastisk vejr - og det fortsætter!
Efter aftensmaden som var meget lækker skal der ses håndbold Frankrig mod Danmark vi tabte med et enkelt mål selv om vi var foran med 6-7 stykker da der manglede 15. min. Semifinalen bliver mod Spanien på fredag.

Torsdag, den 27. januar
Turen til Sitges - tekst følger

Farvel og tak for turen

Og så er det tid til dette års første Mojito!!

Fredag, den 28. januar.
Solrig morgen og dagen ligeså, det er utroligt at det stadig er tørt og det fortsætter ihvertfald 10 dage endnu

Det er danskerpetanque i dag

og middagen består af hjertemuslinger med pasta og fløde til middag.
Ser det ikke lækkert ud??

Det var så dem!!!
Aftenen blev tilbragt foran TV hvor vi så at Danmark tabte til Frankrig med et enkelt mål og Sverige besejrede Spanien også med et enkelt mål, så ingen finale denne gang selvom vi var favoritter.

Lørdag, den 29. januar.
Tog til det lokale marked, som nu er delt mellem fødevarer og beklædning p.g.a. Covid 19.

Vi blev på madmarkedet og tøffede lidt rundt, købte en Pollo (Kylling med kartofler), inden vi indtog bord på vores stamcafe og nød en Voll-Dam øl som sædvanlig og selvfølgelig i fuld sol.

Inden vi tog hjem fik vi købt noget hakket kød hos én af slagterne til en gang hakkebøf om søndagen – kødet bliver hakket medens man ser på.
Hjem og spise frokost (Polloen) og Jan tog alene til interpetanque sammen med Ove. Ingen finale i dag, jeg spillede med Bertran fra Holland.

Aftensmaden blev et par stykker brød med kogt torskerogn og tilbehør.

Søndag, den 30. januar
Efter morgenmaden tog vi til marked i Santa Margarida i els Monjos sammen med Inge og Lasse i vores bil. Gik lidt rundt og så på herlighederne.
På cafeen på pladsen fik vi en øl som Inge og Lasse gav, fik også lige hilst på fire andre danskere.

Karin fandt sig en ny taske hvor hun kunne have sin I-Phone i - € 7,00
Vi var hjemme ved 13. tiden og Inge og Lasse skulle have deres indkøbte Pollo, medens vi skulle tilberede en gang hakkebøf med løg og kartofler – tilberedt på den nye el-pande, selvfølgelig. Herlig sen frokost eller tidlig middag i 17 grader og fuld sol.
Inge mente at det nu var tid til en Lumomba inde hos dem, og bagefter så vi håndboldfinalerne hos os selv.

Mandag, den 31.januar
Frokost hjemme – sardiner, laks og torskerogn og en flaske Rioja Rosé.