Lørdag, den 1. april

Dagen hvor vi skal køre fra Vilanova. Karin stod op kl. 6.45 og gik i bad. Jan var i mellemtiden stået op og gået med Daisy. Sidste nedpakning og cyklerne på taget. Kl. blev 10.15 inden vi var klar, så farvel til danskerne, 10.30. Så kørte vi. Fandt ud af at vores venstre blinklys på campingvognen ikke virkede. Vi holdt ved campingforhandleren, men der var ingen mekaniker på arbejdet. Så vi kørte videre. Kl. 11.50 kø på den anden side af Barcelona, men hurtigt overstået, meget trafik. Holdt ind på em rasteplads for pause, fin med meget grønt på. Vi skulle så lige bakke ind på en plads, og bang, der holdt en Ukrainsk varevogn (et rigtigt vrag), nu med en ekstra bule.

Desværre betød det også at vores lys og blinklys blev smadret.

Vi fik udvekslet papirer med Ukraineren,

og tapet lygten til, nu virkede blinklyset jo ikke, godt det var den side, så vi drog videre, efter en hurtig håndmad. Kontaktede SOS på vejen og de ville give besked på hvor vi kunne få lavet lygten, men de meddelte senere at de ikke kunne gøre noget før mandag morgen.
Kørte ud af Spanien kl. 14.21, 20 grader.
Betalingsanlæg i Frankrig lige efter grænsen. Kørte af ved Perpignan pris 2 euro.
Fulgte så google til campingpladsen og kom lige ind igennem en meget lille by Salses le Chateau, google sagde at campingpladsen var her, men det var den så ikke. Vi kørte videre og fandt den heldigvis forholdsvis hurtigt.
Der var lavt en del om så i stedet for at campere under træer så er det nu et stort nyanlagt område - meget kedeligt.

Dødsyg plads for CV, men fin for autocampere!

Søndag, den 2. april

Søndag, den 2. april til Lyon 420 km camping Lyon
kørte fra pladsen kl. 9.10. Det blæste stadig rigtigt meget, nærmest storm, 12 grader. Møgplads, ingen ting på toiletterne af papir og sæbe. Kørte mod Narbonne, langsomt grundet vinden. Lidt regn også. Ankom kl. 17.30 til Lyon, fik som sædvanlig en plads langt væk fra toiletterne. Det havde regnet en del i Lyon så der var meget mudder på pladsen, ikke fedt med en lille hund direkte ind i campingvognen. Grundet det dårlige vejr besluttede vi ikke at spise ude, men tage mad fra fryseren - sammenkogt med ris.

Mandag, den 3. april

Mandag, den 3. april 176 km til Beaune, Bourgogne.
Kørte fra Lyon ved 10-tiden. Dejligt at komme ud på tør vej igen. Der blev ordnet sko på den første rasteplads. Ellers stille og rolig tur til Beaune, dog nogen vind. Nåede Beaune ved 13-tiden, dejligt solskinsvejr men noget kølig ca. 12 grader.
Fik en plads lige ved petanque banen, dejligt. Vi fik spillet lidt petanque om eftermiddagen inden bad. Restauranten på pladsen var desværre ikke åben, igen igen, så vi måtte på gåben ind til byen, hvor vi spiste på samme restaurant som sidste år, det var mandag så mange havde lukket. Dejlig mad høj pris, regning 150 euro inden vi var færdig. Gik hjem igen, ret koldt, og surt.

Vores plads med "egen" petanquebane!

Skønt med græs igen

Crement til velkomst og hvid bourgogne til forret

6 snegle til Jan - uhm!

Jambon de persille bourgogne til Karin!

Beouf de Bourgoignon til os begge!

Oste til Karin!

Isdessert til Jan

Kaffe og rød Grand Marnier

Se lige håndvasken på cafeens eneste toilet!

Tirsdag, den 4. april

Tirsdag, den 4. april, 377 km til camping Adams. Bühl. € 29-
Lettede fra Beaune ved 10-Tiden, Vi havde været i kontakt med SOS ang. vores blinklys som var ødelagt, men de havde ikke rigtigt kunne komme op med noget brugbart. De ringede så om formiddagen og sagde at vi kunne tage 80 km tilbage igen, der var et værksted der havde tid, men han viste ikke om de havde reservedelene. Det sagde vi pænt nej tak til. Så vi kørte til camping Adams og vi fik vores sædvanlige plads ved søen. Ankomst ved 17.30 tiden. Vi havde småhandlet i Aldi i Beaune og købt 2 bøffer, så Jan stegte bøffer bag campingvognen – i fuld solskin, blev fortæret med rugbrød og majs.

Udsigten fra CV

Aftenhundeturen!

Onsdag, den 5. april

371 km til Camping Oase € 29-
Vi kørte ad motorvej 5, og pludselig holdt vi i en mega kø. Der var vildt mange lastbiler. Det tog ca. halvanden time. Det varede helt op til Kircheim hvor vi skulle dreje fra mod rute 27. Der var så 58 km til campingpladsen. Ankom til campingpladsen ved 18.30 tiden, lettere brugte. Orkede ikke at tanke i lille by inden campingpladsen, men det skulle vi måske have gjort, for næste dag var der ingen tank før motorvejen, og der er stor prisforskel, ca. 25-30 cent pr. liter.

Heldigvis er der restaurant på Camping Oasen, så det var smid vognen, en luftetur med Daisy, og så op i restauranten hvor vi fik den sædvanlige schnitzel med pommes og lidt salat, og 1 literflaske af en lokal riesling vin.

'Damen på restauranten havde lavet nogle vildt flotte påskeæg af rigtige kogte æg. De andre gæster spiste dem, vi tog dem med hjem.

Fine påskeæg som alle gæster fik!

Daisy faldt hurtigt i søvn på Jans trøje
€ 37,50. Et hurtigt bad, hjem og se badehotellet, kaffe og avec, og god nat.

Torsdag, den 6. april skærtorsdag

Dagens mål: Brunautal. 242 km.
Startede igen ved 10-tiden. 21 km af vej 27. Vi ville ellers gerne have været helt til Gøttingen af den vej, men kom ud noget før, det var ok. Trafik stille og rolig. Tankede til € 91,56 - dejligt vejr sol og 14 grader. Holdt lang frokostpause, fremme på Camping Brunautal ved 15-tiden.
Kom på plads hvor vi ikke skulle spænde fra.

Så var det tid til en drink i solen, 13 grader. Ved 18-tiden gik turen op til byen på AKZENT Hotel Zur Grünen Eiche.
Hvor vi fik en Rumpstek med bratkartoflen og salat, og en flaske rødvin, nøjagtig samme menu og vin som sidste år.

Hjem til CV og få en kop kaffe og så godnat.

Fredag, den 7. april langfredag.
228 km til grænsen.
God tid om formiddagen, bad opvask m.v. Kørte ved 11-tiden. Nåede Elbtunnelen ved 12-tiden. Nogen kø grundet vejarbejde, som for øvrigt varer til 2027.
Men ingen lastbiler grundet Helligdag, dejligt. Holdt lang frokostpause. Videre ved 14.30 tiden. Nåede den danske grænse ved 16-tiden. Kørte til Rema 1000 i Kruså som havde godt tilbud på snaps og Baileys. Vi var blevet inviteret til at overnatte hos Inger og Lasse i Bov, der var vi ved 17-tiden.

Daisy blev budt velkommen af naboens lille hund!

Der var en plads til vores campingvogn med tilhørende strøm. Først så vi deres dejlige hus, og så var der kaffe og hjemmelavet jordbærlagkage, mums. Efter en lille gåtur, var der dejlig aftensmad, benløse fugle, Mashpotatos med hjemmelavet agurkesalat og bønner med bacon. Så lige et ekstra stykke af jordbærlagkagen. Rigtigt hyggeligt og ved midnatstid var det tid til at se dyner.

Lørdag, den 8. april.
240 km til Karlslunde.
Vi stod op ved 8-tiden, og der var Inger og Lasse allerede ved at lave Interkontinental morgenmad. Pølser, bacon, røræg, 3 slags pålæg, ost syltetøj og bagerbrød, og nypresset appelsinjuice, hold da op hvor blev vi mætte.

Stor aktivitet i "Lassenske" køkken!

Sønderjydsk morgenbord mums!

Så af sted til Poetzsch og Fleggaard, uden campingvogn for at proviantere. Tilbage til Inger og Lasse efter campingvognen og sige tusind tak for denne gang, og afsted mod Sjælland. Hjemme ved 17-tiden.

SLUT

Budt velkommen med blomster!

Slut på turen for denne gang