Onsdag, den 1. marts

Kold nat og vist ned til -1 grad, men igen fint vejr op af dagen, også natten hvor Daisy syntes hun skulle ud og kaste op kl. 03:30, hun havde sikkert fået for mange flæskesvær i går hos Alice og Leif.  Det er første dag i foråret og den påskelilje som Inger har plantet for flere år siden er sprunget ud.

Vi var ikke mange til Interpetanque i dag (kun 4 franskmænd) nåede næsten finalen, manglede 1 point.
På pladsen er administrationen i gang med at få ryddet op hos de mange fastliggere som har flere madtelte, flere vaske og en masse ekstra udstyr som breder sig udover deres egen plads (næsten som Corona i DK) så der er mange sure miner, og en masse ”skrald” ved containerne.

Torsdag, den 2. marts

Kølig morgen og overskyet – vi skal på Japonesse og ha´ sushi med de ”sædvanlige” hi,hi.
Det klarede op ved frokosttid og blev godt vejr igen.

Som man kan se af spisekortet bliver man ikke fattig af at spise sushi her, vi gav godt 300,- for os begge, spis alt hvad du kan og en flaske vin, to kaffe og én dessert.

Og Daisy er klar over når de gamle spiser så kan jeg godt slappe af.

Efterfølgende hjem hos Peer og Hanne til en Bloody mary og et par glas rødvin.

Der blandes under kyndig kontrol!

Fredag, den 3. marts

Nu kommer varmen, det samme gjorde Mary og Freddi også

Morgentur med to andre hunde som Daisy meget godt kan lide

Lørdag, den 4. marts

Dejligt vejr, rigtig markedsdagsvejr så vi tog til begge markederne, Karin fik byttet den ene af sine t-shirt som vi købte i sidste uge. Og vi skulle selvfølgelig lige ha´ en øl på vores stamcafé – og hvem tropper op som sædvanlig når vi sidder der: Birthe og Gunnar.
Vi fik også nye naboer Helle og Preben, de kom fra en skyggeplads i afd. F. og de var meget glade for en plads i solen.
Aftensmenuen: Lammekoteletter med gulerødder og stegte kartofler

Søndag, den 5. marts

Dejlig solrig morgen/dag – Hanne og Ove skulle til markedet og var så venlige at tage en kylling med til os medens vi kørte til Cubelles for at handle i Carrefour, vi skulle bl.a. købe gave til Hanne og Peer som holder bryllupsdag for alle danskerne.

Mandag, den 6. marts

Bryllupsdag for/hos Hanne og Peer, tro de havde inviteret samtlige danskere på pladsen, vi var i hvert fald mange og der blev serveret champagne (Cava) som velkomst og derefter is med syltede jordbær, kaffe, brandy og rigeligt med øl og vin.

Daisy på vej til ro, og godt træt af al den selskabelighed!

Tirsdag, den 7. marts

Afterpetanque hos Alice og Leif i fuld sol

Onsdag, den 8. marts

Indgang rød – grøn lidt maritimt, verificeret af broder Tim

Interpetanque og "Jans franske damer”:

Maria-Frank, Anny-Frank, Iréne, Birgitte.

Karin fik sat sin nye tandkrone på (pris €440,-) i ventetiden gik Daisy og Jan på café lige overfor klinikken og fik en kop kaffe og en brandy.

Torsdag, den 9. marts

En tur til Sitges (bøssebyen) med Inger og Lasse for bl.a. at købe datakort til Karin og Lasse – efter nogen søgen fandt vi en butik hvor vi købte et spansk datakort med 120 GB for kun € 20,- Dagen reddet.

Efterfølgende gik vi lidt rundt i den flotte by (se evt. billeder fra 2022) og fandt en italiensk/argentinsk restaurant og fik en 3 retters menu for kun € 15,- og en sød og kvik betjening

Det var samme den restaurant vi besøgte, da Gitte var hernede sidste år.

Fredag, den 10. marts

Det stormede helt vildt hele dagen, men en fin temperatur.

Lørdag, den 11. marts
Stormede hele natten og der blæste en hel del blade ind i forteltet, så Jan måtte sømme/bore  teltets skørter fast til jorden, og det hjalp.

Det er nu blevet rigtig varmt som en dansk højsommer.

Interpetanque i fuld sol:

Søndag, den 12. marts

Dejlig morgen, sol og varme. En slapper formiddag, og det er store badedag for Daisy som foregik på vores plads – vi hentede varmt vand i vaskehuset. Så blev hun fin igen.

Mandag, den 13. marts.

Besluttede at tage alene ned til promenaden og se lidt på de andre restauranter, efter lidt frem og tilbage faldt valget på én af de andre Sushi restauranter, prisen var den samme som den vi plejer at besøge, bortset fra vinen som kun kostede € 9,00, der var for øvrigt også dessert med i prisen € 12,50.
Udbuddet var næsten det samme, noget var mere lækkert og noget mere simpelt, men alt i alt syntes vi at vores sædvanlige Sushi bar har et mere magert udbud.

Tirsdag, den 14. marts

Dansker petanque og ”afterpetanque” hos Inger og Lasse – et fint arrangement, i fuld sol så man nærmest blev stegt.

Onsdag, den 15. marts

Forberedelse til fællesspisning på vores vej – Karin fabrikerede to gravad laks efter Alex´s opskrift
"Interpetanque" med efterfølgende besøg på cafén

Torsdag, den 16. marts

Samling til frokosten kl. 13:00, vores nye naboer Helle og Preben fra Randers var også med, det var virkelig en frokost der ville noget: 3 slags sild, gravad laks, indbagt svinekød, små lækre frokostbøffer, tarteletter, mørbradbøffer – hertil diverse vine, øl og snapse(danske) cognac, brandy og måske en enkelt vand/sodavand.

Sheriffen ankommer!

Frokosten sluttede i god ro og orden ved 18:30 tiden og deltagerne vaklede hjem til sig selv. Vi spiste lidt aftensmad og Daisy sin middagsmad – en hundeluftertur. Troede vi skulle slappe af, men så dukkede Hanne og Ove op og proklamerede at vi lige skulle spille kort – vi fik lige spillet nogle partier rommy og drukket lidt mere rødvin, og et par kopper kaffe. Kl. 23:00 trak de sig tilbage til egen CV, og vi andre til køjs.

Fredag, den 17. marts

Igen et fantastisk solskinsvejr, men dog en del vind. Og ikke megen aktivitet udover danskerpetanque.

Lørdag, den 18. marts

Strålende sol – efter morgenmad og soignering tog Jan til Lidl og Alcampo for at købe ind til i dag og tirsdag hvor vi er vært ved ”afterpetanque”. Vi har inviteret Hanne, Peer, Hanne og Ove til middag tirsdag efter ”afterpetanque”, de skal rejse dagen efter så er det rart at slippe for madlavning/opvask mm.
Jan alene til interpetanque da Karin syntes det var synd for Daisy at hun skulle med derned.

Søndag, den 19. marts

Markedsdag til Santa Margarita med Inger og Lasse, kørte i deres Tiquan så det var dejligt at være passagerer.
Indkøb af ny Dug og 6 par sokker til Jan.
Vi købte også to kyllinger som blev spist hos os sammen med hjemmelavede pommes frites.

Mandag, den 20 marts

Ekstraindkøb til ”afterpetanque” som jo skal være hos os i morgen – der skulle også indkøbes lidt ekstra til middagen for Hanne og Peer, samt Hanne og Ove som vi har inviteret til middag hos os tirsdag aften.
Karin lavede en stor gryde sammenkogt ret som så blot skal varmes og tilsættes løse ris.

Tirsdag, den 21 marts

Det er stadig dejligt varmt og solrigt. Fik lige sagt farvel til Ann og Erik fra Fyn.
Indsamling af borde og stole til 18-20 personer – ikke alle danskere deltager i petanque og derfor heller ikke til ”afterpetanque”.

Inger, Lasse, Peer, Jørn, Ove, Hanne, Lone, Lene, Hanne, Jan og Pia.

Karin, Helle, Inger , Lasse og Peer.

De to nærmeste er Pia og Preben (ikke par).

Dagen forløb planmæssig og alle hyggede sig indtil kl. 17:30 derefter oprydning inden vi (og Hanne & Peer, Hanne & Ove) skulle spise Karins sammenkogte ret, som smagte dejlig selvom nogle syntes den var lige stærk nok.
Vi spiste i forteltet for det var nu blevet noget køligt, hygge hygge hygge, vores gæster fortrak ved 23-tiden.

Onsdag, den 22. marts

Dagen hvor 3 danske par siger farvel for denne gang – vi var mange der mødte op for at sige farvel.
Dem der rejste nu var Hanne & Peer, Hanne & Ove, Lone & Henning og i morgen tidlig tager Kirsten og Brier afsted mod det kolde nord. Vi er vel kun 15 danskere tilbage.

Peer Fut i højt tempo!

Pia fra Christiansfeld og Jan var de eneste danskere tilbage der spillede ”Interpetanque” i dag – tror der var 80% franskmænd som deltog i dag.

Torsdag, den 23. marts

Havde aftalt med Inger og Lasse at spise middag med dem på Restaurant Sami´s – sidst vi var der så Jan et par der havde en hund med på den øverste etage så vi ville prøve at tage Daisy med, ganske rigtig det var ok at have en hund med på denne etage.

Igen god 3-retters menu med vin, kaffe og avec pris € 13,90

Fredag, den 24. marts

Danskerpetanque, vi er nu kun 10 tilbage, men selvfølgelig skulle der spilles. Efterfølgende foreslog vi at tage op på campingpladsens Café, og alle 10 fulgte trop og der blev drukket et par gin-tonic og mojito, vi havde et par hyggelige timer der.

Lasse, Lene og Jan

Inger, Pia og Jørn

Jørn, Freddi, Mary og Karin

Aftenmenuen hjemme: Helstegt laks med tilbehør

Lørdag, den 25. marts

Tidligt til byen, planlagt at der skulle købes og byttes T-shirt, derefter op til madmarkedet på den sædvanlige café og få en Volldam.

Karins nyindkøbte kasket - Jan plejer at se dum ud med kasket, men denne....

Der er andre hunde end Daisy der har sin egen "mobil".

Frokosten skulle være tapas på én af cafeerne i byen, vi fandt en som så ud til at have det vi søgte.

Medens vi sad der fik vi øje på Mary og Freddi samt Jørgen som sad på den anden side, næsten samtidig kom Helle og Preben (vores naboer) også forbi, utroligt når vi nu ikke se så mange tilbage.

Efter frokosten gik vi via Ramblaen ned til promenaden for at drikke kaffen & brandyen på vores stam café, men det var nu ikke muligt at drikke kaffe der så vi fandt en længere nede og fik kaffen & brandyen der.

På vejen hen til bilen så vi dette sjove træ.

Aftenmenuen på pladsen: Wienersnitzel med tilbehør.

Søndag, den 26. marts

Store vaskedag både maskin-og håndvask.

Danmark tabte til Kazakhstan 3-2

Meget varmt 24-26 grader og en enkelt lille sky.

Daisy blev vaccineret mod gigtproblemer af Karin

Mandag, den 27. marts

Besøgte vores Sushi bar (igen) med Mary, Freddi, Inger og Lasse, et fantastisk vejr og maden var som den plejer bare i top.
Derefter besøgte vores ”Kaffe & Brandy Café, og i dag kunne vi godt købe kaffe – bare skønt at sidde der og nyde solen, og udsigt til havet og havnen. Det er også et plus med brandy i voksne størrelser.

Inger, Freddi, Mary, Ego og Lasse

Det er da en seriøs brandy!

Tirsdag, den 28. marts

Selvom der er mange dansker der er rejst hjem spiller vi resterende stadig ”danskerpetanque” og modsat tidligere tager vi efterfølgende op på restauranten og får en lille én eller to. I dag syntes Jørn og Pia at de ville være sponsor for drinksene. Det er nu ikke så tit at sønderjyder gør den slags (vel Lasse?).

Jan, Lene, Jørn, Pia og Inger!

Til højre Freddi og Mary

Da vi kom tilbage til afsnit D (vores) holdt der to store dobbeltdækkere fra Vikingbus,

det var efterskoleelever, 130 stk., fra Bramming som skal være her til på mandag – de var nu ikke meget larmende, men meget søde unge mennesker - de er jo også landsmænd.

Onsdag, den 29. marts

På morgenturen fik Daisy og Jan øje på en lille forårsbebuder:
Det er igen store indkøbs- og vaskedag, vi har besluttet at køre hjemover på lørdag eller søndag – så det var sidste dag for Jan med interpetanque, som fik sagt farvel til vennerne. Pia og Jan var eneste danskere igen i dag og ingen finaler.
Læsejlet rengjort og nedtaget, aftenens menu er en stor bøf og bagekartofler samt en god flaske Rioja.

Torsdag, den 30. marts
Restaurant Samis med Lene og Jan, igen en dejlig middag med alt, selv et kram fra chefen selv.
Om aftenen samles de unge mennesker fra efterskolen, holder briefing i hundeskoven, hvor de fortæller om dagens arrangement, beder en bøn og efterfølgende synger – det er meget smukt at se dem sammen.

Lidt stolt over at være dansker.

Fredag, den 31. marts

Nedpakningsdag – det blev 27 grader – meget varmt at pakke, men ned kom det.
Jan rundt alene og sige farvel til de franske og engelske – hyggeligt.
Dagens menu serveret til middag af Karin Torsk i svøb og brasede kartofler, bare lækkert, tror det er lige før man foretrækker torsk fremfor en bøf.
Sammen rundt og sige farvel til de resterende danskere, Pia og Jørn, Lene og Jan, Mary og Freddi.
Vi kører 10 dage før fra pladsen (havde betalt til den 11.4.) så vi aftalte at Mary og Freddi overtog vores plads, mod en rimelig for begge partner pris.