Onsdag, den 1. februar

Vi skal til marked i Benicola og kørte afsted ved 10:30 tiden,
Vi parkerede i P-kælderen og medens Jan fik Daisys kørevogn ud blev vi torpederet af en ældre spansk mand i sin bil, så frem med blokken og fotoapparatet så vi kunne anmelde skaden når vi kom hjem – det var nu en meget lille skade og et højt brag, manden var meget venlig og vi fik foto af hans ID kort og adresse.

Det eneste marked vi kunne finde var nogle vogne med frugter og grøntsager på pladsen i centrum. Gik omkring i gaderne og så på butikker bl.a. en smykkebutik med nogle øreringe som Karin syntes var flotte, men intet marked (med tøj og skrammel). Vi satte os på en cafè og fik et glas Sangria og tapas. Her kom vi i snak med to hold danskere (begge boede på Camping Eden) som kunne fortælle at tøjmarkedet er flyttet til den anden side af byen. Vi besluttede at tage retur til Campingpladsen, men Karin ville tilbage og købe øreringene, så det gjorde vi.

Og blev enige om at tage til marked i morgen i Vinarós.
Aftensmad hjemme i CV, kylling og asparges og se Badehotellet i TV.

Torsdag, den 2. februar
Igen en dejlig klar morgen temperatur 5 grader kl. 8.

Det er bare afsted til Vinarós på markedet, spurgte i receptionen om den nøjagtige adresse og fik oplyst at det var fra gågaden ved havnen. Fik parkeret i en P-kælder og belært af i går så fandt vi en plads helt ude i siden.
Da vi kom op på gaden kunne vi ikke se noget marked så det var bare afsted i nord, øst og vest, men ikke noget marked, godt sure på receptionen fandt vi en café ved promenaden og satte os for at få en VollDam. Hvem sidder så ved bordet ved siden af os?

Det samme par som vi mødte i går og kom i snak med dem, de er fra Randers og hedder Annelis og Knud, rigtig søde mennesker. Igen kunne Knud fortælle at markedet var et andet sted end det vi fik oplyst.
Vi besluttede at tage til Benicarlo for at spise på Ali Bappa,

her fik vi verdens største Kebab på tallerken og en flaske hvidvin

Det skal lige siges at Karin ikke kunne spise op!
– derefter hjemover via Lidl for at købe lidt laks. Aftensmaden blev flutes med laks og en avokado.

Fredag, den 3. februar
Store vaskedag

Cykeltur til havnen for at se byen fra en anden vinkel,

trættende for en lille hund.

Lørdag, den 4. februar
Afslapning om formiddagen – indkøb om eftermiddagen og indkøb af 1 kg. Hjertemuslinger som er dagens middag.

Søndag, den 5. februar
Igen afslapning, det er jo søndag. Hunde soignering og måske vask,

Se lige mine trimmede øjenbryn (inden afrejse, og for første gang overhovedet).

som ikke blev til noget da vejret var for godt til ikke at tage en cykeltur til byen – det er sidste dag med fuld sol, der er lovet regn fra mandag eftermiddag, turen gik ad vejen via sumpområdet i baglandet.
Dagens middag: marineret svinemørbrad med champignon og rød peber hertil ovnkartofler.

Mandag, den 6. februar
Kedeligt vejr – kørte til byen for at se om der var marked i dag, men der var kun nogle få stader så vi kørte hjem igen. Efter frokost gik vi en tur til stranden.
Middagsmad kæmpe rejer, avocado og flutes.

Tirsdag, den 7. februar
Igen kedeligt vejr – så det blev en ”indenfordag” – med masser af TV, bl.a. Krønikken 5 afsnit, det var godt nok svært at høre lyden for regnen hamrede på taget.
Middag ovnstegt kylling

Onsdag, den 8. februar
Det havde regnet i spandevis siden i aftes og hamret mod ruderne og taget så det var umuligt at sove. Vi begynder så småt at pakke sammen – skal køre på fredag til Vilanova.

Torsdag, den 9. februar

Fin morgen kølig men dejlig sol – det er så dagen hvor der skal pakkes – alt går som planlagt,

selv Daisy er parat i bilen selvom det ikke er hendes livret.

Fredag, den 10. februar

Igen fint solrig morgen, men kølig. Fik hurtigt pakket det sidste og sat CV en på krogen kørte ud af Camping Eden kl. godt 11:00. Turen gik fint og ikke megen vind, et enkelt ophold undervejs. Ankom til Vilanova ca. kl. 14:00 og hurtigt checket ind på den reserverede plads (D53)
Blev budt velkommen af mange danske venner, dejligt. Fik sat CV og fortelt på plads.
Hanne og Peer havde inviteret os og flere danskere til en gang hjemmelavet Gule Ærter med kogt skank samt øl og taffel akvavit. Det var bare Guf, næsten som at være hjemme igen.

Ove, Hanne og Ann.

Peer og Hanne

Lørdag, den 11. februar

En kold morgen 2 grader kl. 07:43 solen op 10 min senere så Daisy og jeg så solopgang på vores første morgentur i Vilanova. Køkkentelt og udendørs ting etableret, tæpper, vandhane, spildevandstank mm.
Der blev ingen tur til markedet i dag – Karin og Daisy blev ”hjemme” medens Jan gik til petanque med de internationale og blev budt velkommen tilbage af en masse spillere, og fik et stort knus og kindkys af Irené fra Frankrig.

Peer, Ove og jeg var de eneste danskere. Ingen finaleplads, men dejligt at spille igen (kun spillet 1 gang siden vi tog afsted).

Søndag, den 12. februar

Vi var jo i underskud med markedsbesøg, så det blev en tur til markedet i Saint Margarita. Fik set på en del tøj og accessoires købte ny voksdug og intet mere – mødte de fire fra Hannebanden og fik lige en kop øl på en nærliggende café – på vejen hjem hentede vi lige et par kyllinger som vi skulle spise med Inger og  Lasse samt Hanne og Peer. Vi kom til et veldækket bord hos Inger & Lasse, og fik indtaget de hjembragte kyllinger i fuld sol.

Mandag, den 13. februar
Der var opstået et problem med fyret i lørdags som manglede vand, og Michael fyldte vand på, men desværre blev trykket for stort så Michael turde ikke andet end at slukke for fyret. Vi havde en dialog om problemet og Michael fik tappet lidt vand af og genstartet fyret som nu kører perfekt igen – tak Michael.

Tirsdag, den 14. februar

Dansker petanque i fuld sol og efterfølgende ”Afterpetanque” hos Hanne og Peer.

Gunnar, Jan, Hanne, Ann, Leif og Henning.

Karin, Peer og Erik

Lasse og Inger

Onsdag, den 15. februar.

Havde bestilt tid til Karin hos tandlægen kl. 18:30, der skal udskiftes en krone.

Jan alene til Interpetanque fik to sejre og et nederlag med makkeren Maximillian som er en Fransk knægt på bare 12-13 år

Inden start, der er trukket lod.

To engelske kvinder forrest, tre franske og 1 tysker i baggrunden.

Kørte til byen 17:30 og fik Karin afleveret til tandlægen 15 min før den aftalte tid, Daisy og jeg fik i mellemtiden gået Ramplaen tynd i mellemtiden. 1 time og 15 min senere kom Karin retur. Kronen fjernet og en ny tid den 27. Prisoverslag € 390-420 i danske kroner ca. 3000,- for en ny krone.

Torsdag, den 16. februar

Kølig morgen, men dog 5 grader kl. 08:00. Lidt indkøb i Aldi inden vi skulle sammen med 10 andre dansker ned til vores stam Sushi restaurant kl. 13:00 – fik en masse dejlig mad og hvidvin, samt kaffe.

Inger og Lasse kørte med os og Inger syntes lige at vi skulle slutte en dejlig dag med en lumomba hos dem.
Slut på en hyggelig dag!

Fredag, den 17. februar

En uge siden vi ankom til Vilanova, det er sgu´ gået hurtigt (for andre lang tid). Kørte til Cubelles for at købe en Gasvarmeovn til forteltet, men de havde kun dem uden ventilator og el.panel, så vi gik ind til nabo butikken Carefour for dagens indkøb.
Eftermiddagen var med danskerpetanque og efterfølgende drinks hos os med Hanne, Peer, Hanne og Ove samt deres søn Henning som ankom i formiddags.
Aftensmeny: Saltimboca

Lørdag, den 18. februar

Tog en tur på markedet for at købe T-shirt til Karin. Tøjmarkedet og grønt markedet er nu skilt ad så vi nåede kun tøjmarkedet, og købt 4 T-shirt til € 6,- pr. stk. Der er meget skrammel på markedet og en af boderne havde tøj til kun € 1,- for bukser, nederdele eller trøjer.

Se lige prisskiltene!

Eftermiddagen blev til Interpetanque for os begge og ingen finale, kørte hjem til os selv og fik en lumomba.

Alle hollændere med een undtagelse Chris med hestehalen fra UK

Hans og frue (D) og Irené (F) med ryggen til

Nono (F) og Peer

Alain (F) med hvid trøje, nok den bedste spiller hernede i øjeblikket.

Søndag, den 19. februar

Fastelavns søndag – de fleste danskere tog til Sant Margarita hvor der er et stort optog. Fik sat læsejl op og efter frokost kom Inger og Lasse retur medbringende en Pollo (kylling) med kartofler € 12,- fra markedet som er vores aftensmad. Vi fik lige et par lumombaer inden de gik hjem til dem selv.

Mandag, den 20 februar

Vejret er stadig dejligt køligt om morgenen og 18 grader om eftermiddagen.

Indkøb hos ”kineseren” af diverse udstyr – der er ikke den ting man ikke kan købe hos dem. Indkøb hos Alhambra til de næste par dage (laks i dag og store bøffer i morgen).

Tirsdag, den 21. februar

Dansker petanque og efterfølgende ”afterpetanque” hos Ann og Erik som bor på samme vej som os.
Vi fik besøg af vores nye nabo et dansk par fra Løkken, Lotte og Ib samt deres søde hund Chili

Det blev et forrygende regnvejr om natten – så læsejlet næsten væltede.

Onsdag, den 22. februar

Efter petanque med de internationale, Jan alene og makker Nono fra Frankrig, samledes vi nogle stykker hos Hanne og Ove til et glas rødvin.
Aftensmenuen: Frikadeller med bønner i hvid sauce.  Jan havde vist forspist sig og måtte op på potten kl. 03:00 og 06:00

Torsdag, den 23. februar
Havde aftalt at vi skal besøge/spise på Café Sami, havde Hanne og Peer med i bilen. Daisy skulle være i bilen medens vi spiste – desværre gik tyverialarmen i gang da Karin låste bilen, panik panik, og Daisy ville altså ikke blive der. Karin og de andre gik ned på Cafeen så Jan måtte sætte sig ind i bilen for at finde ud af hvorfor alarmen gik i gang – ringede til VW i Ishøj, men den pågældende servicemand kunne ikke hjælpe med viden. Han ævlede noget om en kontakt under sikkerhedsselen, så ud af bilen for at finde den kontakt, og i samme øjeblik sprang Daisy ud så hun måtte indfanges, og ind i bilen igen. Jan sad lidt hos Daisy og så prøvede vi igen – denne gang uden alarmen gik i gang – tror det måske er fordi Karin lukkede med sin nøgle, for da Jan lukkede med sin var det ok.
Vi fik en dejlig tre retters menu med en flaske vin pr. par samt kaffe, pris € 13,90 (kr. 105,-) pr. person.
Det burde ikke kunne lade sig gøre.

Fredag, den 24. februar

Lørdag, den 25. februar

Stadig koldt om morgenen, men op ad dagen bliver det dejlig solskinsvejr.
Tog en tur på markederne for at få byttet Karins T-shirt og købe nogle flere – fik ikke byttet Karins, boden var der ikke i dag, men vi fik da købt 6 nye.
Til gengæld fik vi købt noget lækkert hakket kød til aftens menu: Hakkebøf med løg.
Jan alene til Interpetanque – i dag var der næsten kun franske spillere, spændende men ingen finale trods en super makker.

Søndag, den 26. februar

Som de foregående dage, kold morgen og så kom solen – diverse opgaver med oprydning mm.
Fik en snak med Lotte og Ib som havde besluttet at køre sydpå på onsdag, så de var i gang med at pakke og blev hele tiden forstyrret af personer der kom forbi for at snakke.
Peer havde ribben med fra markedet som blev vores frokost/middagsmad.
Senere på dagen satte vi os ind til Lotte & Ib for at drikke 4 medbragte Volldamm øl. Daisy og Chili løb lidt rundt og hyggede sig også med ”tisseri”. Der er rigtig søde sammen og ved hinanden.

I skrivende stund vælter det ned med vand og vejrudsigten er noget skummel den kommende uge.

Mandag, den 27. februar

Skyet og kun 1 grad og ifl. Vejrudsigten bliver det max 7 grader, men det plejer at blive varmere end vejrudsigten forudser.
Det var også store vaskedag

Tirsdag, den 28. februar

Igen en kold nat og overskyet/småregn formiddag. Det er danskerpetanque i dag og solen kom frem da vi startede og holdt sig oppe til vi gik hjem fra Alice og Leif som holdt afterpetanque.