Lørdag, den 1. februar

En tur til kineseren om formiddagen, Karin skulle have sine genbrugsisterninger, men desværre havde de dem ikke – til gengæld kom vi hjem med en masse andre ting som, 1 dug, 6 drinksglas, en kæmpe køkkenrulle, blomsterkrukker, en glasvase til de kogler som vi samler til Sanne, og andre ting som jeg ikke lige husker – hjemturen var via Aldi for at købe rugbrød og laks.
Eftermiddagen var til en forandring petanque med de internationale, og i dag var vi de eneste danskere blandt 40-50 deltagere. Ingen finale i dag, men det var varmt.

Da vi kom hjem til vores vej blev vi budt på en drink af Mary og Freddy.
Aftens menu: spareribs med kartoffelkage og tomatsalat.

Søndag, den 2. februar.

Også i dag en herlig dag, varmt 20 grader og fuld sol. I dag skulle vi ikke noget, måske lige rydde op, vaske op, tøjvask to sorte sække, også sengetøj, støvsuge, ordne køkken og andre småting. Ind imellem var der tid frokost og solbadning. Nem aftensmad, carpaccio med flutes.

Mandag, den 3. februar.

Endnu en dejlig dag.
At være ude fra kl. 10 indtil kl. 17 er bare fantastisk. Vi skulle lige ned i byen efter nogle småting, blev enige om at prøve Lidle som vi havde hørt meget godt om. Vi syntes bare ikke den var noget at skrive hjem om, så vi må bruge Aldi for fremtiden. Karin skulle også have sine plastikisterninger, super smart for der kommer ikke vand i drinken, de kan desuden også bedre være i fryseren frem for en isterningebakke, vi fandt dem i en Kineserbutik. Så hjem og få lidt frokost. Vi inviterede naboerne på en eftermiddags lumumba, hyggeligt, så mad wok med ris, kaffe og godnat.

Tirsdag, den 4. februar.

En stille formiddag inden ”Danskerpetanque” præcis kl. 13:45, Jan spillede med Connie fra sønderjylland og vi vandt alle kampe, Karin spillede med Leif og vandt én og tabte én.
Vi skulle bestille menuen til onsdag aften i restauranten og fik lige en fadbamse på terrassen.

Menukortet til onsdagsmiddagen prisen er incl 1 flaske vin og kaffe!

Aftens-menuen hjemme i forteltet blev spejlæg og bacon

Onsdag, den 5. februar

En dejlig morgen med masser af sol og dog lidt køligt, men kl. 10:00 blev det lidt lunere, og
Jan skal på cykeltur med ”cykelholdet” der køres 24 km og halvdelen er op ad meget, meget stejle bakker, for de fleste er det nemt da de kører på El-cykler, vi var 28 og kun 5 af os har en rigtig cykel. Det var sk… hårdt – man er jo ikke helt kommet i form endnu, og cyklen har kun 7 gear. Målet er en hyggelig cafe hvor der serveres kaffe og kage til kun € 1,50.

Nåede lige hjem og fik en bid brød inden der skulle spilles Interpetanque – ingen finalepladser.
Aftensmenu på Restauranten hvor vi sad med Sally og John fra England, men de boede på pladsen hele året.

Herren med hvalrosskæget

Resten af selskabet bestod af 90% englændere hvoraf en del også var der sidste år, specielt én kunne Jan huske, ham med hvalrosskæget, han deltog i krigen i Korea og fortalte Franck og Jan historien da vi mødtes sidst. Mange af englænderne giver udtryk for at de er noget trætte af England, for mange indvandre og uroligheder som der ikke gøres noget ved.
Daisy var alene hjemme i campingvognen for første gang, og vi havde fået Inge og Lasse til at høre efter om hun hylede eller gøede – da vi kom hjem gik Inge ude på vejen for at høre om der var uro, men det var der ikke – så var det bare god nat.

Torsdag, den 6. februar

Indkøb medens Karin fik flyttet ørerne € 25,- incl. 2x vask, 1x klip, 1xtørring og 1xlak

Hjem og spise frokost – flutes med laks og skinke.
13:45 dansker petanque - vi spillede mod hinanden, Karin med Leif og Jan med Brier (TDC-mand) Karin og Leif tabte to gange, men det var en god match.
After-petanque var hos Connie og Anders på danskervejen. Det var hyggeligt og i fuld sol – de bor på en plads med meget sol.
Aftens-menuen: hjertemuslinger stegt med hvidløg og hvidvin samt stegte kæmpe rejer, hertil serveres en kølig hvidvin og lunken flutes.

Fredag, den 7. februar

En flot men lidt kølig morgen – efter morgenmaden er der en del opgaver der skal klares, fylde vand på tanken også tanken til toilettet – tømme affaldsvandtanken, sidstnævnte er rimelig nemt da jeg har opsat en vask og vandlås på pladsen.
A´propo så oplyste Karin mig om at der var vand i skabet under håndvasken – så var opgaven at skille det det ad og rense pakninger mm. Desværre var det ikke nok, vasken var revnet ved afløbet, nok efter mange gange rengøring – syntes nu nok at materialet er noget tyndt.
Så ned til vores lokale campingforretning (havde taget foto af vasken) for at høre om de havde eller kunne bestille en ny til os. Det kunne de godt men de vil have lidt flere info om vognen, så tilbage og hente papirer og et nyt foto, og nu er en ny vask bestilt som leveres i morgen eller om et par dage.
Tiden var noget knap (som pensionist har man sgu´ så travlt) da vi havde bestilt bord på restaurant Sami´s kl.14:00 – vi havde selskab af Inge & Lasse – Mary & Freddy samt Lene & Jan som cyklede derned, men vi nåede derned til tiden. Inden havde vi bedt vores bagbo, Ann og Erik fra Svendborg lytte til Daisy, om hun gik helt amok når vi forlod hende – hvis der var problemer skulle han ringe til os, efterfølgende fandt vi ud af at der ikke var nogen dækning på restaurant Sami´s!
Maden hos Sami´s var rigtig god og veltillavet, og igen uhørt billig € 12,90 for 3 retter incl. vin og kaffe.

Karin, Inge og Mary

Lene, Jan og Lasse (ikke sur men eftertænksom)

Karin, Inge, Mary, Freddy, Jan, Lene og Lasse.
Da vi kom hjem kl. 16:45 inviterede Mary & Freddy på en ”efterbrænder” i forteltet hos Inge & Lasse – et par lumombaer gjorde godt. Ingen aftensmad, men dog en sandwich og et glas vin.
Dernæst kaffe – skrive dagbog og så godnat.

Lørdag, den 8. januar

Fint solskin – en tur på markedet, Karin fik købt lidt tøj (to trøjer) købte også lidt frugt og grønt. I én af sidegaderne så vi en butik med de klassiske figurer, CAGANERES, figurer der sidder og s….. ved juletid er det julemanden.

Man kan lige skimte L......
Så hjem og spise frokost inden der skal spilles petanque, Karin spillede med Ove, Anja (NL) Jan med Irene (F) og igen ingen finale, men hyggeligt som sædvanlig – har snart lært hvem der skal kysses på fransk – hi hi!
Aftensmaden var en marineret mørbrad på grill med en hjemmekombineret ratatouille og ovnkartofler.
Aftenkaffe en Am. film på I-paden – og så godnat.

Søndag, den 9. januar

Solrig morgen og efter morgenmaden kørte vi en tur til markedet i Els Monjos. Det er et stort marked og ikke så trangt og masser af kludebutikker – nogle med fint tøj, ellers får man en trøje, en jakke eller bukser til kun € 8-10. Jan fik købt en fin bluse til € 15,-
Lidt frugt og så en ”søndagspollo” blev det også til – vi satte os og drak en øl og minsandten om ikke Birthe og Gunnar dukkede op (det sker hver gang vi er på marked og får en øl) vi fik også følgeskab af Jane og Kjeld fra Hørsholm.

Karin, Jane, Kjeld og Birthe

Kjeld, Birthe og Gunnar
Derefter hjem til Vilanova via Aldi og spise ”søndsgspolloen” på terrassen, i fuld sol.  Vi gik en tur rundt på pladsen for at se hvor og hvornår solen skinner på de enkelte pladser (hvis/når vi skal bestille til næste år).
Plads 38 passer os fint – så vi skal lige have den opmålt korrekt i morgen. På turen blev vi inviteret ind til et glas vin hos Else og Bjarne fra Herning.
Ja - så gik endnu en dag med hygge og afslapning, bare skønt! Vejret i morgen skulle blive 3 grader varmere.

Mandag, den 10. februar (100 års dagen for genforeningen)

En dejlig morgen med masser af sol og temperaturen kom op på 20 grader, så det blev en formiddag i solen på vores ”terrasse”. Karin havde forinden klaret en kæmpeopvask, og hun elsker jo at vaske op hi,hi.

Efter frokosten kørte vi til et stort sportsmagasin som ligger lidt uden for Vilanova, og jeg må sige at det var et sportsmagasin der ville noget – Karin fik købt en sportsbluse og en badehætte vi skulle også købe en magnet i snor til at samle kuglerne op i petanque til Mary.
Aftensmaden blev en gang brasede kartofler med rester af mørbraden og så et par spejlæg. Karin og Inge havde aftalt at vi skulle holde ”Badehotelaften” ovre hos dem i forteltet sammen med Lene & Jan samt Mary & Freddy. Inge havde lavet kaffe med hjemmebag og vi tog Cognac og Cacaomælk med til en lumomba.

En hyggeaften.

Tirsdag, den 11. februar (vi havde nu været her 1 md.).

Morgenmad i forteltet (det bliver nok svært når vi kommer hjem, at undvære det glas friskpresset appelsinjuice til morgenmaden) godt vi købte den frugtpresser - og så lidt pligtarbejde.
– medens Karin soignerede Daisy kørte Jan til byen for at handle til de næste par dage. Frokosten blev hurtigt overstået for man skal være klar præcis kl. 13:45 til at kaste kuglen mod grisen.
Da vi kom tilbage til pladsen blev vi budt over til Freddy og Mary for drikke vindervin – alle havde vundet.
Aftensmad: fadkoteletter med masser af grønt og ris.

Onsdag, den 12. februar

Op ved 8-tiden, helt overskyet. Karin valgte at gå i svømmehallen med den nyindkøbte badehætte. Fin svømmehal med boblebad 2 stk. brusere i bassinet der udspyr vand i store mængder, super hård stråle som man kan få på skuldrene som massage. Jaquzzi med masser af bobler, varmt, der er også et vandfald der kommer fra ca. 3 meters højde også til skulder massage. Der er også sauna og kondicenter tilknyttet. Alt sammen gratis i hverdagene. Hjem og spise frokost, hurtigt, for Karin skulle med Inge ned og se den hytte de havde lejet til deres datter, det er den samme som Gitte, min veninde har lejet i næste uge hvor hun kommer ned til os i en uge. Ok hytte med 3 soveværelser, køkken, stue og separat bad og toilet. Hurtigt hjem og ned til international-petanque, det varer til ved 17-tiden.
Kl. 19 skal vi ned og spise på restauranten på pladsen, onsdagsmenu med ca. 30 andre, primært Englændere.

Karin og Nobby (Hans rigtige er Leslie som vi ikke må kalde ham)

Aftenens menukort.
Et værre ”huldidæe show”. Menuen som vi bestiller efter er på engelsk, hollandsk og tysk. Når tjeneren kommer ind og råber op hvem der har bestilt en pågældende ret, så er der ingen der kan forstå hvad de siger, fordi de siger det på Spansk, så ingen reagerer, når vi spørger om vi ikke kan få vores ret udtalt på Engelsk forstår tjeneren det ikke for de kan kun Spansk. Vild forvirring. Der er en råben og skrigen og ingen forstår noget som helst. De tallerkener de ikke kan finde nogle mennesker til bliver sat på et bord, så håber tjenerne at det hele går op i den sidste ende.

Forretter

Hovedret og dessert
Det hele varer 2 timer for 3 retters mad, kaffe og brandy. Hjem og godnat.

Torsdag, den 13. februar

Op ved 8.15 tiden. Dejligt solskin. Ved 11. tiden cyklede vi ned til den lokale bager efter flutes, Karin skulle lige føle hvordan bjerget var at cykle op af. Bageren er kun ca. 1 km fra pladsen, så ikke langt, men stejl. Hele bakken nede fra stranden og her til pladsen er ca. 5 km, den har Karin ikke prøvet endnu. Frokost og derefter Dansker petanque kl. 13.45. Bagefter var der afterpetanque hos Hanne og Jørgen.  Hjem ved 17.30 tiden. Vi prøver at booke en plads til næste år på samme tid, det koster en euro pr. dag man vil booke, d.v.s. for 2 måneder er det ca. 60 euro, det vil vi gerne give. Vi havde udset os plads 53, men den var booket til næste år, så vi var lige rundt og se på et par andre pladser, vi har ikke bestemt os endnu. Madlavning, sammenkogt oksekød med gulerødder og peber. Jan tog derefter opvasken (igen), kaffe og godnat.

Fredag, den 14. februar 2020

Op lidt i 8:00 til en dejlig solrig dag, lige nu 11 grader. Efter morgenmad mm kørte vi ind i landet, målet var bjergbyen L´ Arboc, det er vejen forbi Castellet hvor vi havde spist nogle gange, også med pigerne sidste år da de besøgte os. Ankom til L´ Arboc og fik parkeret på en stejl gade – og fik puttet prinsessen i sin elskede kørevogn, vi gik derefter på opdagelse i byen. Hyggelige gader og vi fandt en plads med en café hvor der sad en del mennesker og nød solen og lidt til halsen – det gjorde vi selvfølgelig også – vi benyttede lejligheden til at træde af på naturens vegne.

Fandt ikke rigtig et sted hvor vi syntes vi ønskede, at spise frokost så turen gik derefter tilbage til Castellet. Her fik vi serveret en ”dagens menu” se billederne – pris incl. 1 glas Cava (Karin), 1 hel flaske hvidvin og to slags kaffe € 35,-

Vi nåede hjem så betids at der kunne nydes lidt sol på terrassen, aftensmaden blev ost, brød og rester.
Det var så Valentinsdag - og Jan betalte fakturaen!!

Lørdag, den 15. februar

Op til en dejlig solrig morgen, medens Karin fik sit morgenbad talte Jan med vores nye naboer, et ældre belgisk par som er kommet her nogle år (Inge havde fortalt om dem) de var ved at stille forteltet op og manden fik fingeren i klemme så det blødte og smurte teltet ind – Jan hentede et stykke plaster til den skadede mand – men de ville ikke have hjælp med teltet for de hyggede sig ved ”arbejdet”.
Kørte ned til markedet for at handle og Karin ville lige købe et par T-shirt ekstra – det blev også til lidt tøj til børnebørnene.
Efter den traditionelle indtagelse af en Voll-damm (ØL) på caféen gik vi over til den berømte og meget hyggelige svensker som har en pølsebod og sælger byens bedtste hotdog, han har en større bod på markedet i Els Monjos.
Vi kunne dog bekræfte at det var nogle dejlige hotdogs, Daisy syntes også de smagte godt.

På tilbageturen til bilen og til Campingpladsen gik vi ad Ramblaen som er ved at pynte sig til det årlige karneval som finder sted om godt en uge.

Hjemme og så pakke til dagens petanque – Karin spillede med Jean C franskmand og Jan med Norbert hollænder. Karin fik vist én sejr og to tabte, Jan 3 sejre og var kun et par point fra finalen.
Vejret var så dejligt at vi måtte op på restaurantens terrasse og nyde et par glas vin i selskab med Per og Ove inden vi skulle hjem og have 2. dags gullasch.

Søndag, den 16. februar

Ikke megen aktivitet, bortset fra en 3 dages gammel opvask, lidt indkøb hos Aldi. Vi skulle også lige få endelig bekræftelse og betalt for Gittes hytte, Gitte kommer jo på onsdag i næste uge. Det var ikke de skarpeste knive i skuffen hos den medarbejder som skulle klare dette, men efter meget besvær lykkedes det (det vil tage for lang tid at beskrive forløbet her).
Vi fik også reserveret en plads til år 2021 januar-marts, der skal betales € 84 i reservationsgebyr, men vi er så også sikret en plads til den tid. Det blev plads 38 som ligger lige i hjertet af Campingpladsen – der skulle være sol hele dagen.
Aftensmaden blev, spejlæg med skinke og lidt ost til Karin, Laks og avocado med flutes til Jan.
Vejret har været overskyet 95% af dagen, men temperaturen ok.

Kaffe og så godnat.

Mandag, den 17. februar

Dejlig morgen og uden de store opgaver, fik talt lidt med naboerne.
Det blev til en tur til byen for at handle, vi får jo besøg om et par dage, og vi fik købt en del varer så bagagerummet var godt fyldt.
Da vi kom til ”vores gade” så vi at der holdt en Stor sort Rexton (bil) med engelske nummerplader nede ved vores plads – det var såmænd vores engelske ven, sir Nobby, som kom for at invitere os ud til middag, og han ville komme og hente os – vi aftalte at det skulle være næste fredag. Fornemt ik´?
Lidt senere fik vi besøg af Birthe og Gunnar som Karin havde inviteret til et glas vin – vi hyggede os nogle timer i solen og efter to flasker rødvin sagde de tak for i dag.
Aftensmaden blev en hakkebøf med bearnaisesauce og små kartofler – det skal nævnes at Jan som normalt ikke spiser hakket kød ude medmindre det er friskhakket, fik slagteren i supermarkedet til at hakke en gang oksekød.
Så var det tv-tid til Badehotellet, kaffe og god nat. På aftenturen med Daisy kl. 23:55 viste termometeret 14 grader.

Tirsdag, den 18. februar

Temperaturen var godt nok faldet en del siden aftenturen – nu var det 8 grader og havde iflg. en svensker været nede på 4 grader – men solen skinnede fra en skyfri himmel.
Jan vaskede sine T-shirt medens Karin soignerede Daisy.
Der falder en del pollen så alt bliver er gult lige nu, men det er jo et forårstegn.
Det er danskerpetanquedag, Karin fik tre sejre sammen med Leif og Jan tre nederlag med Lene. På vejen hjem skulle vi lige omkring restauranten for at få menukortet til onsdagsmenuen - denne sendtes til Gitte så hun også kan bestille sin menu.

Eftermiddagen blev brugt på lidt læsning i solen – aftensmad en laksebøf med hollandaisesauce og små kartofler.

Onsdag, den 19. februar

Dejlig kølig morgen, men stadig solrig. Det er så dagen hvor Gitte kommer til staden. Jan kører til lufthavnen ved godt 11-tiden, til terminal 2. Det er aftalt at Gitte sms´er når flyet lander, og det gør hun som aftalt, i ventetiden køber Jan en kaffe med tilbehør for at fordrive ventetiden, men inden han får tygget sig gennem den indkøbte croissant er Gitte gennem lufthavnen.
Alt går efter planen og vel ankommet til pladsen, og efter vi havde været i receptionen og fået udleveret nøgle til Gittes hus fik vi lige et antal glas vin til velkomst.

Der spistes frokost i fuld sol og efterfølgende fik vi læsset WV med de indkøbte varer (vand, vin, vin, brød, ost, toiletruller, køkkenruller mm) og kørte til Gittes hus. Vi skulle lige ”prøvekøre” terrassen med et glas vin i de dertil indrettede stole og igen i fuld sol.

Aftensmenuen var jo bestilt så det var bare ned til restauranten som vi plejer om onsdagen, der plejer at være 20-30 personer, men i dag var der sgu´ mellem 80-90 englændere – vi fik bænket os ved nogle fra Nottingham, og de er sgu´ svære at forstå

– men vi fik noget dejlig mad og godt med vin.

Jans forret og hovedret

I menuen er der inkluderet kaffe og Gitte ville supplere med en brandy, tjeneren fortalte at der var happy hour, så bare dobbelt op, skønt.
Englænderne var fulde af godt humør og havde medbragt deres egen discjockey som fik gang i de gamle tresseflippere, med en masse af ”vores” musik, så dansegulvet blev hurtigt fyldt.

Jan fik bestilt nummeret Woman af Lennon og så det var bare ud på gulvet.

Alt får jo en ende og vi gik derfra ved 22:30 tiden, fulgte Gitte hjem og så god nat. Lillehunden var selvfølgelig utilfreds med at være alene hjemme så vi fik lige nogle alvorlige vuffer.

Torsdag, den 20. februar

Solrig morgen og kun 6 grader. Morgenmad hos os i forteltet. Vi skulle til byen så Gitte og Karin tog bussen med deres pensionistbilletter – Daisy og jeg tog bilen.
Aftalte at mødes ved statuen af tyren som står 1,7 km fra parkeringspladsen – bussen kører helt til tyren.
Mødtes alle fire og gik langs stranden til den japanske restaurant hvor vi ofte har spist sushi. Vi fik mange stykker sushi, selv Gitte spiste en del, og så 2 flasker hvidvin.

Det var Gitte´s omgang.

Byturen startede ved Ramblaen og byen er rigtig pyntet til den forestående fest og karneval – bl.a. havde man sprættet vanddunke op og formet dem som fisk, meget kreativ og dekorativt.

Vi endte på pladsen hvor der normalt er marked lørdag – her fik damerne lige et glas sangria og Jan en øl. Mange mennesker og specielt børn omkring os var iført tynde plasticregnslag i forskellige farver, det skulle vise sig, at det var en slags beskyttelsesdragt for nu begyndte ”festen” de smurte/sprøjtede hinanden ind i noget hvidt og meget klistret stads – vi vidste ikke helt hvad det gik ud på.

Besluttede at gå til bussen og bilen for at tage hjem klokken var nu ca. 18:00 og vi havde gået godt 13.500 skridt.
En bid brød, med pålæg og ost, i forteltet og så planlægning af turen til Barcelona. Gitte gik tidlig hjem da hun var i stort underskud med søvn. Kort efter gik Daisy og Karin også i seng.

Fredag, den 21. februar

Telefonvækning kl. 07:00, damerne skulle jo til Barcelona med bussen tidligt, de blev dog lidt forsinket da Karin havde lidt ondt i maven – man afsted kom de dog, og Daisy og Jan fik en fridag.
Lidt oprydning, fylde vand på vognen og tømme spildevandstanken mm. Efter frokosten og lidt solbadning kørte Daisy og Jan på cykel ned til pladsen hvor der spilles petanque og der var mødt 6 franskmænd op Philip, 2 x Guy, Kristian, Irene og Jean – lidt senere kom Henri og overtog Irenes plads – de pressede ellers god på for at få mig til at spille med, men Daisy var ikke helt på mærkerne så jeg valgte at blive hos hende. Irene og jeg kunne så sidde i solen og tale om franske vine, restauranter, mad og lækre/hyggelige steder i Frankrig. Det var rigtig hyggeligt og samtalen var både på engelsk og fransk. Irene og Kristian bor lidt udenfor Lyon – de er her i to måneder (medio jan. til medio marts) medens vejret er skidt derhjemme.
Gitte og Karin returnerede kl. 19:15 og havde haft en dejlig tur – Gitte tog direkte ”hjem til sig selv”.
De skriver selv et referat af turen senere!

Lørdag, den 22. februar

Op til en solrig morgen efter en nat hvor Daisy absolut skulle ud kl. 04:00 og 06:00 ca. så man var lidt mat i sokkerne. Efter morgenmaden kørte Jan til byen for at handle – det er også dagen hvor der er Karneval og markedsdag, men vi har besluttet, at vi kan undvære dette og Gitte er ligeglad med markedet.
Efter frokost kørte Jan til petanque alene, (Gitte og Karin kom lidt senere) og spillede med den nye franskmand Luick, det gik rigtig godt for vi kom i finalen og vandt den over Guy og Norbert, vist nok 10 – 1, og lidt stolt kan man vel altid være specielt når vi slog flere af de seje franskmænd.

Inden start på finalen det er Henri bagest

Det er Jans makker til venstre, til højre Norbert.

Darren som dommer skal lige måle afstandene, det er Guy med den røde kasket (modstander).
Inden da havde Gitte vasket op og Karin redt Daisy
Efter kampen gik vi op på restaurantens terrasse her gav Karin en omgang til os samt Ove og Per som havde sluttet sig til vores selskab.
Vi smuttede hjemover ved 17:30 tiden, Gitte til sig selv og vi andre til vores plads. Jan fabrikerede en gang aftensmad ”Saltimbocca” med pasta og hjemmelavet ratatouille, smagte virkelig lækkert. Daisy og Jan fulgte Gitte hjem ved 22:30 på deres aftentur.
Kaffe og så god nat.

Søndag, den 23. februar

Der er marked og karneval i nabobyen, og det skulle være meget flot, men Gitte var ikke særlig interesseret i markedet så vi besluttede at bruge dagen til en tur til Castellet, vejret var jo så lækkert, og så spise frokosten/aftensmaden på borgens restaurant. Vi tømte bilens bagagerum for der skulle Karin og Daisy sidde på turen til Castellet.

Dæmningen på vej til Castellet

4 af Gittes stemningsbilleder fra Castellet
Der var selvfølgelig en masse mennesker og biler parkeret så vi måtte om på bagsiden for at finde en p-plads. Turen ned gennem borgen til restauranten gik i et astadigt tempo, og da vi kom derned var der ingen ledige borde, men efter lidt venten blev der et ledigt under halvtaget i skygge.
Vi fik nogle lækre retter og selvfølgelig vin dertil.

Der var ikke plads til dessert. Det er normalt dyrt at spise herude, men priserne havde vist fået et ekstra step opad i dagens anledning. Gitte var i dag hovedsponsor.
Det var en dejlig men krævende tur tilbage til bilen, opad, opad og opad, der var sgu´ nogle der hev efter vejret. Så var det bare hjemad til lidt kaffe, lumomba og vin på terrassen.

Mandag, den 24. februar

Det var meningen at vi skulle på restaurant Sami i dag, men vejret var så dejligt at vi droppede det til fordel for restauranten her på pladsen. I restaurant Sami skulle vi sidde i underetagen, derfor.
Vi slikkede solskin hos os indtil kl. 14 ca. det var i mellemtiden blevet 20 grader og fuld sol, så vi slentrede stille ned til restauranten og fik et bord i solen. Fik bestilt maden og en flaske vin. Maden var ganske udmærket og smagte fint. Jan var i dag hovedsponsor.
Vi tog hjem til Gitte og sad på hendes solrige terrasse indtil kl. 18:00.
Aftensmaden blev indtaget i vores fortelt og der skulle selvfølgelig også ses Badehotellet kl. 20:00. Gitte tog tidlig hjem for ”Damerne” skal tidlig op i morgen til en gang morgensvømning (kl. 11:00).
En kop kaffe og lidt PC-arbejde, hundeluftetur og så godnat.

Tirsdag, den 25. februar

Noget overskyet som forventet, men der kom dog en solstråle ind i forteltet fr kl. 08:00. Der skulle svømmes af damerne mellem kl. 11-12:30 i den lokale svømmehal, men der var varslet en måske strømafbrydelse fra kl. 08:00 til kl. 13:00 cirka og dette galt også svømmehallen – så damerne gik hjem på Gittes terrasse og ”svømmede” i vin i stedet. Strømmen kom igen kl. 16:00.
Efter frokosten skulle der spilles ”danskerpetanque” og Gitte ville gerne se efter prinsessen medens vi spillede, men efter 1. halvleg begyndte det at regne så Gitte tog Daisy med sig hjem til hytten og de hyggede sig til vi kom. Daisy er for øvrigt blevet meget glad for Gitte.
Aftensmaden blev tilberedt af chefkok Jan, en lækker torskeloin krydderet med friske krydderurter og svøbt ind i Seranoskinke, det hele bagt i ovnen. Hertil små pillede kartofter samt hollandaisesauce.
Gitte ville gerne lidt tidlig hjem for at forberede sig afrejsen om onsdagen.

Onsdag, den 26. februar

Det havde sgu været et stygt blæsevejr om natten så hele vores terrasse var oversået med pollen og rakler fra de bagvedliggende træer. Det var også Gittes sidste dag og morgenmaden blev suppleret med frisk flutes og croissanter som Karin hentede i den lokale butik.
Gitte fik pakket og vi fik lige et sidste glas vin på hendes terrasse inden afgang til lufthavnen via receptionen for at aflevere nøglen og få sit depositum retur – og dette var uden problemer.
Turen til lufthavnen gik også fint og vi fik booket, afleveret kufferten og sagt på gensyn.
Derefter retur til Vilanova, og da jeg kom tilbage havde Karin i mellemtiden fået en invitation af Mary til en kop kaffe og en drink på deres terrasse,

M
aggan og Conni netop hjemkommet fra 5 ugers "ferie" på GC
så efter kaffe og lomomba skulle vi lige ”lufte” hund og klæde om til aftens onsdagsmiddag hvor vi i dag havde følgeskab af Hanne og Per Fut.
Vi havde en hyggelig aften og maden er stadig fin fin. Tænk velkomstbobler, 3-retters menu, kaffe, og ½ flaske vin ialt kun € 15,- Der er stadig mange englændere med til onsdagsmiddagen måske 80-90, og discjockeyen, så der er gang i den. Igen i aften var der happy hour og vi skulle selvfølgelig have en avec til kaffen. Vi forlod det hyggelige selskab for at komme hjem til en skideballe af Daisy kl. 21:30 – men hun blev hurtig god igen.

Torsdag, den 27. februar.
Om formiddagen lidt handle ind til frokosten næste dag. Derefter Dansker petanque kl. 14. Karin spillede IGEN med 3 på holdet. Værre var, at Jan spillede på modstanderholdet de var også 3. Karin tabte. Derefter var der ”afterpetanque” hos Ove og Hanne. 26 mennesker og 5 borde. Damerne kunne sidde i forteltet og så "kørte" bordene videre udenfor, og der sad mændene.

Læg lige mærke til Jans ta!llerken: Vand og frugt!

Inden stormen fjernede alt fra bordet!
Det var blæst noget op og som tiden gik blev det værre og værre, til sidst lettede alle plastikglas og paptallerkener, og da Jan sad for bordenden fik han det meste i hovedet. Så måtte vi prøve at stuve os sammen i forteltet. Vi gik ved 18-tiden. Så hjem og lave let aftensmad, hygge og god nat.

Fredag, den 28. februar.
Vi skulle have vejfest hos Inge og Lasse kl. 13.00, så vi skulle lige forberede noget frokost til os selv. Vi skulle ikke have det store med, det blev til rejer, avocado, røget laks, æg og sild, Ost. De andre kom med store oppakninger af mad, meget dansk mad, frikadeller, sylte, leverpostej og hønsesalat.

Lene, Jan og Inge

Ove og barnebarn!

Erik, Karin og Jan!

Ove, Mary,Lasse, Inge, Per fut, Hanne og lidt af Erik!

Dronning og Prinsesse!

Så gik snakken og den ene time tog den anden, kaffe og Lumumba og mere snak. Det blev nu koldt og lidt mørkt, så vi stuvede os sammen i Inge og Lasses fortelt, nogen kom med rom og cola. Ved 22-tiden, og efter at Lasse de sidste 4 timer havde opfordret os til at gå hjem, lykkes det så endelig (vi regnede med at han sagde det var for sjov). Oprydning, hjem og god nat.

Lørdag, den 29. februar

Ikke meget gang i os efter gårsdagens udskejelser. Sent op og morgenmad. Vi besluttede os lige for at køre en tur på markedet. Jan skulle indkøbe en T-shirt som er uniformsblusen mellem herrerne her på pladsen, sådan en med en golfspiller på, en meget lille ting som sidder på brystet. Endnu kan den kun fås med lange ærmer, men i næste uge syntes Spanierne åbenbart at man kan gå med korte ærmer, så de kommer på markedet i næste uge. Frokost, Jan ville så gerne ned og spille petanque, Karin blev hjemme hos Daisy, som lige fik en tur med saksen. Da Jan kom hjem ved 17.30 tiden måtte han lige en tur i Aldi efter noget brød og mælk til søndag morgen. Så aftensmad, bøffer, bagekartofler og resten af den hjemmelavede ratatouille.  Jan skulle lige ordne noget med idrætsforeningen, så god nat.